Komen de e-mails van Lobbes.nl niet aan?

Het is gebleken dat sommige e-mails niet aankomen bij mailadressen van de Microsoft diensten (o.a. @hotmail.com, @hotmail.nl, @live.nl en @outlook.com). Dit geldt o.a. voor de orderbevestiging die je normaal gesproken direct ontvangt na het plaatsen van een bestelling.

Ongewenste e-mail

Soms verdwijnt de mail in de "ongewenste" mailbox. Dit los je op door Lobbes.nl toe te voegen als veilige afzender. Bekijk je ongewenste mail. Staat er een e-mail van Lobbes tussen? Klik met je rechtermuisknop op de e-mail en klik op "niet ongewenst".

Lobbes.nl bij geblokkeerde afzenders

Maar vaker is de reden dat mailadressen van lobbes.nl op een lijst van geblokkeerde afzenders staan. E-mails die verstuurd worden door adressen die op deze lijst staan, worden door Microsoft direct verwijderd. De zender en ontvanger krijgen daar helaas geen bericht van. Wij krijgen dus geen bericht dat de e-mail niet is aangekomen en jij krijgt zelf niet te horen dat bepaalde e-mails zijn verwijderd.

Om te controleren of dit bij jou ook het geval is, kun je de volgende stappen uitvoeren.


Stap 1: Log in bij hotmail.com

Meld je aan bij hotmail.com (of hotmail.nl, outlook.com, live.com of live.nl).


Stap 2: Open het configuratiemenu

Je doet dit door op het tandwieltje, rechts bovenin te klikken:

Afbeelding voor

Stap 3: Kies uit het menu 'Opties'

Afbeelding voor

Stap 4: Kies voor de optie 'Veilige en geblokkeerde afzenders'

Afbeelding voor

Stap 5: Kies voor de optie 'Geblokkeerde afzenders'

Afbeelding voor

Stap 6: Controleer de lijst met geblokkeerde afzenders

Er verschijnt nu een lijst met geblokkeerde afzenders. Verwijder alle mailadressen van lobbes.nl en lobbes.biz uit deze lijst.

Afbeelding voor

Probleem opgelost!

Als je deze stappen hebt uitgevoerd, kun je de e-mails van Lobbes weer ontvangen in je mail-box. Nu mis je geen orderoverzicht, bezorgbericht en factuur-mail meer!